Ferie, fransk landidyl & førstegangscampister - Blondetoner
Hverdagsglimt

Ferie, fransk landidyl & førstegangscampister

Vi er kommet sikkert og godt frem efter en meget lang tur. Tirsdag pakkede vi bilen og så spontane som vi er, så gik turen sydpå, mod det franske, som i kunne læse her. Noget hverken Jon eller jeg har prøvet før, altså det der kør-selv-ferie og derfor har vi heller ikke haft en masse forventninger. Det kan både være på godt og ondt og hvad skal man forvente. Jeg har massere veninder der har rejst på den måde som børn og synes den overordnede opfattelse af kør-selv er eet så postiv. Forresten hvis i er på udkig efter ny bil, så læs med her 😊
Turen tog godt og vel 13 timer og vi valgte at tage hele turen i et stræk. Det var ikke planen til at starte med, der var det meningen vi ville have holdt et stop undervejs og taget en overnatning, for så at køre videre. Men undervejs blev vi ret hurtige enige om at køre hele vejen, da pigerne sov eet meget undervejs og det er lettest at køre med dem om natten. Vi tog færgen fra Rødby-Putgarten, da det har hvad GPS en havde guidet os til, men havde jeg vidst hvor dyrt det er at tage færgen over, så havde vi tager over Fyn og Jylland i stedet for. Damit det er jo den rene pengemaskine sådan en færge, så hjemturen er allerede planlagt uden om færgen😊. Desuden holder vi også stop på hjemvejen, så vi ikke skal køre så langt på en gang, for der køre vi om dagen og så bliver det for langt med to børn.
Køreturen gik over alt forventning og omkring kl. 08 ramte vi vores destination lidt syd for Paris. Eftersom vi ankom en dag tidligere end booket, måtte vi spontant finde et hotel for en enkelt nat. Det er bare sådan at man i Frankrig først kan tjekke ind ved 16 tiden, så der stod vi kl. 9 om morgenen, mega trætte efter en laaaang køretur og med to små børn der heller ikke lige var de mest friske på det tidspunkt.. Der skulle slåes lidt tid ihjel før vi kunne tjekke ind. Stedet var fantastisk fint, er fransk landsted med de smukkeste omgivelser og med kun 5 værelser. Sådan lidt bed and breakfast. Efter vi havde gået lidt rundt, spist rugbrødsmadder i skyggen og set på, hvad der nu var at se på, så endte vi med at sove lur i skyggen alle fire. Molly i klapvognen og Jon, Vigga og jeg tog et tæppe på græsset.
Vi fik værelset ved 14-tiden og der var et bad altså guld værd inden vi tog ind til den lokale by for at gå en tur og få lidt at spise. Lettere sagt en gjort, der har ikke en restaurant der havde åbent. Enten var de lukkede, serverede kun drikkelse ellers åbnede de først efter kl. 19. Det er man ikke lige vant til fra der danske. Så tro det eller lad være vi ente med at gå på Mc Donalds, af alle ting, så ende der, når man går rundt i den hyggeligste lille franske by. Jeg fatter det simpelhen ikke, men jeg forstod på nogle andre danskere vi mødte, at mange franskmænd selv holder ferie nu og ellers ja så åbner alting bare meget sent.. Det var ikke lige hvad jeg havde håbet på mit første måltid i det franske skulle være, men det måtte vi tage med.
Det skal aldrig gå som man forventer, så den franske middag må vi have til gode.. 😊
I går tjekkede vi ind på den campingplads vi havde booket hjemmefra og har fået et fint mobilehome hvor de næste 8 dage skal nydes inden vi igen vender næserne hjemad.. Og så har jeg allerde lært lidt af det der campingliv, så en note til mig selv. Husk alt hjemmefra.. Det eMate er kommet med, men vi har også måtte købe lidt ekstra ind i det lokale supermarked..

Halleluja for førstegangscampister, man må lære af sine fejl.. 😂
God weekend

Følg med på Facebook og Instagram

Facebookinstagram

Du vil måske også kunne lide